כמעט כל בעל עסק שיש לו אתר לא מפסיק לשמוע על המונח "קידום אינטרנטי" ועל היתרונות הרבים הגלומים בו. למרות ההתלהבות הרבה סביב התחום, אנשים רבים לא יודעים מה המושג קידום אינטרנטי בכלל אומר, ולמה מדובר בדבר משתלם עבורם. במאמר זה תוכלו לקרוא קצת על המושג קידום אינטרנטי ולהבין מה הוא אומר, ולהיחשף במקצת מהיתרונות הרבים הגלומים בפרקטיקה החדשה הזו.
מה זה קידום אינטרנטי?
קידום אינטרנטי הוא מוצר שמסופק על ידי חברות SEO ללקוחותיהם, ונועד ל"הקפיץ" את כמות המבקרים באתרים שלהם. הקפצה זו נעשית בעזרת שימוש מתוחכם במנגנוני החיפוש (בדגש על מנוע גוגל, הנפוץ מכולם), כך שהאתר של הלקוח יהיה מבין התוצאות הראשונות שעולות כאשר אדם מחפש שירותים דומים לשירותים אותם הלקוח מספק.
איך זה עובד?
התהליך שבו מקדמים תוכן כולל בתוכו מספר שלבים. השלב הראשון בכל תהליך קידום אתר באינטרנט הוא שלב המחקר – בו חברת הקידום מייצרת "פורטפוליו" עבור הלקוח, הכולל מיפוי של מילות החיפוש הנפוצות ביותר בתחומו.
לאחר מיפוי זה תמשיך חברת הקידום ו"תשזור" את מילות החיפוש הנפוצות באתרו של הלקוח, כך שהן יעלו מיידית בחיפוש לפי המילים הללו.
למה כדאי לי לקדם את האתר שלי?
כפי שנכתב לעיל, תהליך הקידום האינטרנטי כולל בתוכו השפעה על האלגוריתמים של מנועי החיפוש. השפעה זו יוצרת מצב בו האתר המקודם עולה על האתר הלא מקודם ומופיע לפניו כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש את מילות המפתח הקשורות לתחום. לתופעה זו יש מספר יתרונות:
- יותר לקוחות – רוב רובם של צרכני השירותים מתחילים את החיפוש שלהם באינטרנט. מי שיופיע יותר במנועי החיפוש ירוויח בהתאם לכך יותר לקוחות – כי הוא יהיה האתר הראשון שהם רואים בחיפושם.
- מניעת היעלמות – מחקרים מראים שרוב רובם של האנשים לא ימשיכו את חיפושם מעבר לעמוד הראשון של התוצאות בגוגל. דבר זה מוביל למצב שאתרים לא מקודמים בכלל לא יחוו חשיפה לקהל הלקוחות.
- תדמית – למרות שמנועי החיפוש לא מסננים בפועל את התוצאות, התוצאות הראשונות בחיפוש זוכות למעין "חותמת אמינות" ממנועי החיפוש.
לסיכום:
קידום אתרים הוא בעל יתרונות רבים עבור מי שמעוניין להציע שירותים באינטרנט.