מה ההבדל בין תואר שני לשלישי?

מאת: מאור ראובני – מנהל התוכן של לוקאלייק

תוכן עניינים
הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

עבור מי שלא בקי בנבכי האקדמיה, לפעמים עלול להתגלות בלבול בין כל התארים: מהו תואר שני? מהו שלישי? באיזה תואר מפסיקים בכלל לספור? בכתבה הבאה ננסה לספק הסברים ולעמוד על ההבדל בין תואר שני לתואר שלישי.

תארים אקדמיים הם עניין חשוב, אבל לא פחות חשוב להבין בכלל מה הם אומרים. תואר שני ותואר שלישי נבדלים זה מזה בלא מעט פרמטרים. הנה כמה מהמשמעותיים שביניהם:

כמה זמן זה לוקח?

על אף שמשך הזמן של רכישת התארים האקדמיים הוא עניין גמיש התלוי בסטודנט, במסגרת ובתחום לימודיו, עדיין יש מוסכמות מקובלות (באופן כללי) בעניין זה. בעוד שלימודים לתואר שני אורכים כשנתיים במרבית המקרים, לימודי תואר שלישי מוערכים בכשלוש שנים של למידה. חשוב לציין שעם העלייה בדרגה האקדמית לרוב גדלה גם הגמישות בניהול הזמן, ולכן לימודי דוקטורט רבים עשויים להימשך יותר משלוש שנים.

דוקטורים מרוויחים יותר?

קיימים הבדלי שכר בין בעלי השכלות אקדמיות שונות. באופן כוללני ניתן לומר כי בעלי תואר שלישי מרוויחים יותר מבעלי תואר שני, אם כי הבדל זה הוא פחות משמעותי למשל לעומת השוואה של בוגרי תואר שני לבוגרי תואר ראשון או להשוואה בין בוגרי תואר ראשון לחסרי השכלה אקדמית. בהקשר זה יש לציין שלא מעט מגזרים המעסיקים תחת הסכמים קיבוציים מעניקים תוספת שכר בעבור כל תואר אקדמי, כך שבהחלט משתלם ללמוד יותר.

אל תפספסו >> talkback.org.il

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות לוקאלייק

לוקאלייק הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר

עוד יכול לעניין אותך >>

הירשמו לניוזלטר

והישארו מעודכנים

דילוג לתוכן